Συναγωγὴ καὶ συνέκδοση 33 συνολικὰ μελετημάτων μου πάνω σὲ διάφορα θέματα τοῦ γνωστικοῦ ἀντικειμένου τῆς Βυζαντινῆς Μουσικολογίας. Τὸ βιβλίο χωρίζεται σὲ τρία μέρη (ὅπου στὸ καθένα καταχωρίζονται κείμενα σχετικὰ μὲ τὴ Θεωρία, τὴ Μελοποιία καὶ τὴν Ἱστορία, ἀντίστοιχα, τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς), ἐνῶ καὶ δύο ἀκόμη κείμενα τίθενται σὲ θέση εἰσαγωγῆς καὶ ἐπιλόγου ὅλου τοῦ ἔργου.

001-012: Πρόλογος

013-026: Ὁραματισμοὶ γιὰ τὸ «μέλλον» τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς

027-058Ἡ διδασκαλία τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης: Παρελθόν, παρὸν καὶ μέλλον

059-066

067-072

073-088

089-112: Ἡ θεωρητικὴ σπουδὴ τῆς ψαλτικῆς τέχνης: Ἀπόπειρα διαχρονικῆς προσεγγίσεως

113-124«Ὁ κοπιάσας ἐν τούτῳ μᾶλλον ὠφεληθήσεται»: Ὁ τροχὸς τῆς ὀκταηχίας

125-150

151-164: Ἡ ἔννοια τῆς Παραλλαγῆς στὴ Θεωρία τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης

165-206«Ἀκρίβεια κατ’ ἐρώτησιν καὶ ἀπόκρισιν τῶν τόνων τῆς παπαδικῆς τέχνης». «Θεολογικὴ» ἀνάγνωση τῆς ὁμωνύμου μεταβυζαντινῆς θεωρητικῆς συγγραφῆς

207-224Ἡ «Ἑρμηνεία εἰς τὴν Μουσικήν», Παχωμίου μοναχοῦ τοῦ Ρουσάνου

225-240Ὁ μελοποιὸς καὶ ὁ ψάλτης στὴν ἑλληνικὴ ψαλτικὴ τέχνη

241-278

279-318Ἡ «γυναικεία αἰσθητικὴ» στὴ Βυζαντινὴ Μελοποιία

319-326: Περὶ τῆς ψαλτικῆς καὶ ἐκφωνητικῆς παραδόσεως τῶν Οἴκων τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου

327-344Ἡ μελοποίηση στίχων τοῦ πολυελέου ἀπὸ τὸν μαΐστορα Ἰωάννη Κουκουζέλη

345-368Ἀπὸ τὸ Τυπικὸ τῆς ἀκολουθίας τοῦ Ὄρθρου: Ἡ ἐπιβολὴ ἐξωψαλμικῶν ποιητικῶν κειμένων στὸν ψαλμὸ τοῦ πολυελέου

369-380

381-398Πολυέλεος: Ἡ δευτέρα στάσις. Ἱστορία – Μορφολογία – Μελοποιία

399-430Παράδοση καὶ νεωτερισμὸς στὸ πρόσωπο Πέτρου τοῦ Μπερεκέτη

431-446Ἕνας πρώιμος “doctor polyeleorum”: Ἰωάσαφ ἱερομόναχος ὁ Διονυσιάτης

447-460Ὁ Κ. Ἀ. Ψάχος ὡς μελοποιός

461-508

509-524: Ὁ Ἄρχων Πρωτοψάλτης τῆς τοῦ Χριστοῦ Μεγάλης Ἐκκλησίας Βασίλειος Νικολαΐδης (1915-1985): Προσέγγιση στὸ μελοποιητικὸ ἔργο του

525-532Μεγάλοι μελουργοὶ τῆς ψαλτικῆς τέχνης

533-568Ψαλτικὲς «οἰκογένειες». Α΄: Οἱ Ραιδεστηνοί

569-588

589-604Συγχύσεις ὁμωνύμων Ἁγιορειτῶν μουσικῶν: Ἡ περίπτωση τῶν Δαμασκηνῶν

605-622

623-634Δανιὴλ ὁ πρωτοψάλτης (+ 1789): ἡ ζωὴ καὶ τὸ ἔργο του. Πρόδρομη ἀνακοίνωση

635-650Ἡ ψαλτικὴ παράδοση τῆς νήσου Ὕδρας. Α΄. Ὑδραῖοι κωδικογράφοι, μελουργοὶ καὶ ψάλτες

651-656

657-676«…κενόσπουδα συντάγματα…». Διερεύνηση τῶν αἰτίων καταδίκης τῆς … «λεσβιακῆς δυσμουσίας»

677-696Ἀπὸ τὴν ἱστορία τῆς Νεοελληνικῆς Ψαλτικῆς Τέχνης: Ζαφείριος Ζαφειρόπουλος ὁ Σμυρναῖος

697-718

719-728: Ἕνας ἀκόμη συνεισφέρων στὸ θέμα τῆς ἐξήγησης: Γεώργιος-Εὐτύχιος Οὐγουρλοῦς

729-784

785-790: Ἐκ τοῦ ἀρχείου Ν. Δ. Λεβίδη: Ἡ Δοξολογία τῆς 25ης Μαρτίου 1908 καὶ μία ἀνέκδοτη ἐπιστολὴ τοῦ Κ. Ἀ. Ψάχου

791-826: Ὁ Ν. Δ. Λεβίδης καὶ τὸ ἀνακύψαν μουσικὸ ζήτημα κατὰ τὸν Μάιο τοῦ 1902

827-842: Κ. Ἀ. Ψάχος: Ὁ ἄνθρωπος, ὁ διδάσκαλος, ὁ μουσικός, ὁ ἐπιστήμων. Πρόδρομη ἀνακοίνωση

843-846

847-884: Σημειώματα Κ. Ἀ. Ψάχου ἐπὶ τῶν ἐντύπων μουσικῶν ἐκδόσεων τῆς βιβλιοθήκης του. Α´. 1820-1882

885-902

903-932: Συνοπτικὴ θεώρηση τῆς ἑλληνικῆς ψαλτικῆς τέχνης (μὲ ἀφορμὴ τὰ ἀποκείμενα στὴν Ἄνδρο μουσικὰ χειρόγραφα)

933-962: Περὶ τὴν καταλογογράφηση τῶν μουσικῶν χειρογράφων τῆς νησιωτικῆς Ἑλλάδος

963-982«…ἐκ λόγων πλέκων μελῳδίαν…». Μουσικολογικὰ ψήγματα στὸ ἔργο τοῦ Π. Β. Πάσχου

983-990

991-1006: Βυζαντινομουσικολογικὲς μεταπτυχιακὲς σπουδές: Ὀργάνωση καὶ προοπτικές

1007-1122: Βιβλιογραφία

1123-1132: Περιστατικὰ συγγραφῆς

1133-1136: Περιεχόμενα

Ἱεροψαλτικὰ Νέα. Διμηνιαῖο ὄργανο τοῦ Πανελληνίου Συνδέσμου Ἱεροψαλτῶν «Ρωμανὸς ὁ μελῳδὸς καὶ Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός», ἔτος ΜΖ΄, ἀρ. φύλλου 361, Μάρτιος-‘Απρίλιος 2011, σσ. 3 & 4

NEΑ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ: Βιβλιοκρισία Γεωργίου Χατζηθεοδώρου NEΑ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ