Συναγωγὴ καὶ συνέκδοση 33 συνολικὰ μελετημάτων μου πάνω σὲ διάφορα θέματα τοῦ γνωστικοῦ ἀντικειμένου τῆς Βυζαντινῆς Μουσικολογίας. Τὸ βιβλίο χωρίζεται σὲ τρία μέρη (ὅπου στὸ καθένα καταχωρίζονται κείμενα σχετικὰ μὲ τὴ Θεωρία, τὴ Μελοποιία καὶ τὴν Ἱστορία, ἀντίστοιχα, τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς), ἐνῶ καὶ δύο ἀκόμη κείμενα τίθενται σὲ θέση εἰσαγωγῆς καὶ ἐπιλόγου ὅλου τοῦ ἔργου.
001-012: Πρόλογος
013-026: Ὁραματισμοὶ γιὰ τὸ «μέλλον» τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς
027-058: Ἡ διδασκαλία τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης: Παρελθόν, παρὸν καὶ μέλλον
089-112: Ἡ θεωρητικὴ σπουδὴ τῆς ψαλτικῆς τέχνης: Ἀπόπειρα διαχρονικῆς προσεγγίσεως
113-124: «Ὁ κοπιάσας ἐν τούτῳ μᾶλλον ὠφεληθήσεται»: Ὁ τροχὸς τῆς ὀκταηχίας
151-164: Ἡ ἔννοια τῆς Παραλλαγῆς στὴ Θεωρία τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης
165-206: «Ἀκρίβεια κατ’ ἐρώτησιν καὶ ἀπόκρισιν τῶν τόνων τῆς παπαδικῆς τέχνης». «Θεολογικὴ» ἀνάγνωση τῆς ὁμωνύμου μεταβυζαντινῆς θεωρητικῆς συγγραφῆς
207-224: Ἡ «Ἑρμηνεία εἰς τὴν Μουσικήν», Παχωμίου μοναχοῦ τοῦ Ρουσάνου
225-240: Ὁ μελοποιὸς καὶ ὁ ψάλτης στὴν ἑλληνικὴ ψαλτικὴ τέχνη
279-318: Ἡ «γυναικεία αἰσθητικὴ» στὴ Βυζαντινὴ Μελοποιία
319-326: Περὶ τῆς ψαλτικῆς καὶ ἐκφωνητικῆς παραδόσεως τῶν Οἴκων τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου
327-344: Ἡ μελοποίηση στίχων τοῦ πολυελέου ἀπὸ τὸν μαΐστορα Ἰωάννη Κουκουζέλη
345-368: Ἀπὸ τὸ Τυπικὸ τῆς ἀκολουθίας τοῦ Ὄρθρου: Ἡ ἐπιβολὴ ἐξωψαλμικῶν ποιητικῶν κειμένων στὸν ψαλμὸ τοῦ πολυελέου
381-398: Πολυέλεος: Ἡ δευτέρα στάσις. Ἱστορία – Μορφολογία – Μελοποιία
399-430: Παράδοση καὶ νεωτερισμὸς στὸ πρόσωπο Πέτρου τοῦ Μπερεκέτη
431-446: Ἕνας πρώιμος “doctor polyeleorum”: Ἰωάσαφ ἱερομόναχος ὁ Διονυσιάτης
447-460: Ὁ Κ. Ἀ. Ψάχος ὡς μελοποιός
509-524: Ὁ Ἄρχων Πρωτοψάλτης τῆς τοῦ Χριστοῦ Μεγάλης Ἐκκλησίας Βασίλειος Νικολαΐδης (1915-1985): Προσέγγιση στὸ μελοποιητικὸ ἔργο του
525-532: Μεγάλοι μελουργοὶ τῆς ψαλτικῆς τέχνης
533-568: Ψαλτικὲς «οἰκογένειες». Α΄: Οἱ Ραιδεστηνοί
589-604: Συγχύσεις ὁμωνύμων Ἁγιορειτῶν μουσικῶν: Ἡ περίπτωση τῶν Δαμασκηνῶν
623-634: Δανιὴλ ὁ πρωτοψάλτης (+ 1789): ἡ ζωὴ καὶ τὸ ἔργο του. Πρόδρομη ἀνακοίνωση
635-650: Ἡ ψαλτικὴ παράδοση τῆς νήσου Ὕδρας. Α΄. Ὑδραῖοι κωδικογράφοι, μελουργοὶ καὶ ψάλτες
657-676: «…κενόσπουδα συντάγματα…». Διερεύνηση τῶν αἰτίων καταδίκης τῆς … «λεσβιακῆς δυσμουσίας»
677-696: Ἀπὸ τὴν ἱστορία τῆς Νεοελληνικῆς Ψαλτικῆς Τέχνης: Ζαφείριος Ζαφειρόπουλος ὁ Σμυρναῖος
719-728: Ἕνας ἀκόμη συνεισφέρων στὸ θέμα τῆς ἐξήγησης: Γεώργιος-Εὐτύχιος Οὐγουρλοῦς
785-790: Ἐκ τοῦ ἀρχείου Ν. Δ. Λεβίδη: Ἡ Δοξολογία τῆς 25ης Μαρτίου 1908 καὶ μία ἀνέκδοτη ἐπιστολὴ τοῦ Κ. Ἀ. Ψάχου
791-826: Ὁ Ν. Δ. Λεβίδης καὶ τὸ ἀνακύψαν μουσικὸ ζήτημα κατὰ τὸν Μάιο τοῦ 1902
827-842: Κ. Ἀ. Ψάχος: Ὁ ἄνθρωπος, ὁ διδάσκαλος, ὁ μουσικός, ὁ ἐπιστήμων. Πρόδρομη ἀνακοίνωση
847-884: Σημειώματα Κ. Ἀ. Ψάχου ἐπὶ τῶν ἐντύπων μουσικῶν ἐκδόσεων τῆς βιβλιοθήκης του. Α´. 1820-1882
903-932: Συνοπτικὴ θεώρηση τῆς ἑλληνικῆς ψαλτικῆς τέχνης (μὲ ἀφορμὴ τὰ ἀποκείμενα στὴν Ἄνδρο μουσικὰ χειρόγραφα)
933-962: Περὶ τὴν καταλογογράφηση τῶν μουσικῶν χειρογράφων τῆς νησιωτικῆς Ἑλλάδος
963-982: «…ἐκ λόγων πλέκων μελῳδίαν…». Μουσικολογικὰ ψήγματα στὸ ἔργο τοῦ Π. Β. Πάσχου
991-1006: Βυζαντινομουσικολογικὲς μεταπτυχιακὲς σπουδές: Ὀργάνωση καὶ προοπτικές
1007-1122: Βιβλιογραφία
1123-1132: Περιστατικὰ συγγραφῆς
1133-1136: Περιεχόμενα
Ἱεροψαλτικὰ Νέα. Διμηνιαῖο ὄργανο τοῦ Πανελληνίου Συνδέσμου Ἱεροψαλτῶν «Ρωμανὸς ὁ μελῳδὸς καὶ Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός», ἔτος ΜΖ΄, ἀρ. φύλλου 361, Μάρτιος-‘Απρίλιος 2011, σσ. 3 & 4
NEΑ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ: Βιβλιοκρισία Γεωργίου Χατζηθεοδώρου NEΑ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ