Συμμετεῖχα μὲ ἀνακοίνωση ὑπὸ τὸν τίτλο: « ἔννοια τῆς Παραλλαγῆς στὴ Θεωρία τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης».

Στὸ συγκεκριμένο συνέδριο εἶχα ἀναλάβει τὴν πλήρη εὐθύνη, τὸν σχεδιασμὸ καὶ τὴν ὀργάνωση μιᾶς ἡμέρας ἐπιστημονικῶν ἀνακοινώσεων καὶ παρουσιάσεων (Πέμπτη 11 Ἰουνίου 2009), κατὰ τὴν ὁποία καὶ προήδρευσα. Κατ’ αὐτήν, παρουσιάσθηκαν 16 πολὺ ἐνδιαφέρουσες ἀνακοινώσεις, ἀπὸ ἰσάριθμους συναδέλφους ὄχι μόνον τοῦ γνωστικοῦ ἀντικειμένου τῆς Βυζαντινῆς Μουσικολογίας ἀλλὰ καὶ ἄλλων συναφῶν, πάνω στὸ γενικὸ θεματικὸ ἄξονα Βυζαντινὴ Μουσικὴ ὡς Οἰκουμενικὴ Γλῶσσα [1].

Οἱ ἀνακοινώσεις αὐτὲς ἦταν οἱ ἀκόλουθες:
  1. Nikos Maliaras | Μουσική στο Βυζάντιο και στη χριστιανική Δύση: Επιδράσεις και αλληλεπιδράσεις | Music in Byzantium and the Christian West: Influences and counter-influences.
  2. Evangelia Spyrakou | Η χορωδιακή παράδοση της Κωνσταντινούπολης και ο ναός του αγίου Μάρκου Βενετίας | The choral tradition of Constantinople and the church of St-Mark in Venice
  3. Grigorios Anastasiou | Η αποτύπωση της πολιτικής θεωρίας του Βυζαντίου στην έντεχνη ψαλτική δημιουργία του 14ου και 15ου αιώνα | Byzantium’s political theory imprint in elaborate psaltic creations of the 14th and 15th century
  4. Pavlos Kavouras | Η Βυζαντινή Μουσική ως οικουμενική γλώσσα: Εθνομουσικολογικές και ανθρωπολογικές διαστάσεις | Byzantine Music as an ecumenic language: Ethnomusicological and anthropological dimensions
  5. Dimitris Ouzounis | Προς μια μεθοδολογία μελέτης των έντυπων ψαλτικών εκδόσεων: Οι ειδικοί όροι και τα όρια μιας ιδιότυπης μουσικής εθνογραφίας | Towards a methodologic study of printed works of psaltic practice: Special guidelines and limits for a distinct musical ethnography
  6. Thomas Apostolopoulos | Ισοκράτημα σε δημοτικά τραγούδια | The “isokratema” (drone) in folk song
  7. Dimitris Giannelos | Παρατηρήσεις πάνω στην προφορική απόδοση της γραπτής παράδοσης | Observations on the oral performance of written musical tradition
  8. Achilleas Chaldaiakis | Η έννοια της Παραλλαγής στη Θεωρία της Ψαλτικής Τέχνης | The meaning of “Parallagi” in the theory of Psaltic Art
  9. Konstantinos Karagounis | Η Σημειογραφική Παράσταση Παραχορδών και Δεινών Μεταβολών του Μέλους σε Παπαδικές Μελοποιήσεις των Βυζαντινών Μελουργών και η Εξήγησή τους στη Νέα Μέθοδο: Μικρά Συμβολή στη Δομική Ανάλυση της Σημειογραφίας και της Εξήγησης του Βυζαντινού Μέλους | Seimiographic representation of parachords and tonal transpositions in the papadic compositions of Byzantine composers and their exegeses into the New Method: A minor contribution to the foundational analysis of seimiography and exegesis of the Byzantine score
  10. Rev. Dr. Konstantinos Terzopoulos | An examination of the chant rubrics and scores found in Konstantinos Byzantios’ autograph manuscript notebook for the Typikon in the K.A.Psachos Library Collection (no. 24/178) | Ανάλυση των ψαλτικών διατάξεων και των μελών στο χειρόγραφο του Τυπικού του Κωνσταντίνου του Βυζαντίου στην βιβλιοθήκη του Κωνσταντίνου Ψάχου (αριθμ. 24/178)
  11. Dimitrios Balageorgos | Η βυζαντινή μουσική παράδοση μετά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως στην Κρήτη και την Κύπρο | Byzantine musical tradition in Crete and Cyprus after the fall of Constantinople
  12. Flora Kritikou | Θεόδωρος Ροδακινός, μελουργός και κωδικογράφος του ιε’ αιώνος | Theodore Rodakinos, composer and codex scribe of the 15th centur
  13. Michalis Stroubakis | Πέτρος Συμεών ο νέος Βυζάντιος και Αγιοταφίτης (+ 1861)· η ζωή και το έργο του | Petros Symeon the new Byzantine and Agiotafitis (+1861): His Life and Works
  14. Emmanuel S. Giannopoulos | Τα μουσικά χειρόγραφα του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών στη Θεσσαλονίκη | The Musical manuscripts of the Patriarchal Institute of Patristic Studies in Thessaloniki
  15. Andreas Giakoumakis | Μια άγνωστη συλλογή χειρογράφων του Αποστόλου Κώνστα του Χίου. Παρουσίαση και επισημάνσεις | An undiscovered collection of manuscripts of Apostolos Konstas of Chios. Presentation and observations
  16. Dr. Panagiotis Bakalis | Βυζαντινή μουσική και Νέες Τεχνολογίες: Βυζαντινή Κάλαμος ένα πρόγραμμα λογισμικού για τη βυζαντινή μουσική | Byzantine Music and New Technologies: Byzantini Kalamos a software programme for Byzantine Music

[1] Βλ. σχετικὰ στὴν ἑξῆς ἱστοσελίδα: http://www.asbmh.pitt.edu/page9/page13/page13.html  (ὅπου καὶ περαιτέρω πληροφορίες -μὲ φωτογραφικὸ καὶ ἄλλο ὀπτικοακουστικὸ ὑλικό- ἀπὸ τὸ ἐν λόγῳ συνέδριο.